tisdag 29 december 2009

Julafton

Ja, nu har julen passerat och jag har inte ens hunnit göra ett inlägg på självaste julafton! Det beror dels på att det har varit så mycket med alla klappar och massa sånt att stå i. Men nu är det över och alla är nöjda och glada. Jag skrev ju lite förut om att jag inte visste hur katterna skulle reagera på julgranen, och de är helt galna i den vet jag nu! Speciellt Bella kan inte låta bli kulorna, så kulor av glas går ju helt bort. Även om vi säger till henne så är hon där igen fem minuter senare. Bongo leker också men bara litegrann, han följer mest efter när mamma Bella håller på haha...

På julaftonsmorgon så vaknade alla av att nånting faller ner på marken hårt. Det lät nästan som en ruta krossades. Alla rusade såklart upp och vem tror ni hade VÄLT GRANEN!? Lilla Bella, såklart. Hon skadades inte alls, som tur var, men hon såg så rädd ut. Stackaren... Det verkade som att hon visste att hon gjort fel för hon gömde sig i hallen och kikade ut och åg skamsen ut. Granen är iallafall säkrad nu med snören som är fastbundna i snören där bakom. Å Bella har återhämtat sig efter händelsen! :D

Katterna fick lite nya leksaker, eftersom att de gamla är ''en aning'' söndertuggade. En av leksaksråttorna tyckte de var helt ointressant - tills jag band fast den i ett snöre. De blev helt vilda och tyckte det var jätte kul och hoppade typ 1-2 meter upp i luften när de försökte fånga råttan, såg jättekul ut! Det ska jag försöka fota eller kanske filma någon gång.

Bongo hjälper till att slå in presenterna.






































Bongo var lite uttråkad så jag gjorde en leksak åt
honom. Jag vek ihop en papprulle och tejpade fast
ett par snören och han tyckte den var rätt rolig. Det
var faktiskt han själv som lindade in sig såhär:
































3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder! Gillar speciellt bilden när Bella sitter ner pa den röda stolen! Fint

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken stor, fin gran ni har! Vi har bara en pytteliten eftersom husse inte litar på oss (fnys!). Som om vi skulle göra nåt bus! Nåja, matte tycker inte att vi har någon bra plats för en stor heller.

    Finfina bilder tycker vi! :-)

    Tass

    Asterix, Lukas & Molly

    SvaraRadera
  3. Ja, Bella är den som har svårast att låta bli granen, hon tycker att julgranskulorna är såååå roliga!

    Det är lite kul för det ser ut som att katterna var jätte samarbetsvilliga och stilla på korten men sanningen är att det finns en massa misslyckade bilder bakom. Men dessa fyra blev i alla fall söta.

    Tack för de fina kommentarerna hälsar Bella och Bongo!

    SvaraRadera