lördag 24 oktober 2009

Stegklättrande + nosfärg

Bella har lyckats komma på ett sätt att klättra upp i våningssängen, något som vår förra katt aldrig lyckades med. Första gången hon försökte klättra upp så hade jag lagt mig (jag sover alltså i våningssängens översta del) och då hörde jag plötsligt ett ljud vid stegen upp till sängen. När jag tände lampan så såg jag att det var Bella som stirrade på mig i lite panik eftersom att hennes bakben inte hängde med när hon skulle upp, så jag fick hjälpa henne. Nu har hon fått in snitsen och kan klättra upp själv, vilket hon tycker om och ofta gör.

En annan dag när jag gick in i rummet så såg jag till min förvåning att Bongo låg däruppe i min säng, han hade alltså kommit upp dit själv för jag hade inte hjälpt honom och ingen annan var hemma. Efter ett par dagar så visade det sig att han tar sig upp genom att gå upp på en stol som ligger en liten bit bort. Han ställer sig på stolsryggen och balanserar för att sedan ta sats och hoppa upp i sängen. När jag såg det blev jag rätt chockad för det är ju ändå rätt långt, men han har ju faktiskt vuxit till sig nu även om han fortfarande är mini-Bongo i mina ögon. Fast han hoppar inte alls upp ofta ändå faktiskt.

Bella ligger belåten och sover


_______________________________________________________
Nu till en helt annan sak; Bongos lilla nos har börjat ändra färg. I början var den helt mörkbrun, men nu börjar en mörkvinröd färg spricka fram. När han är vuxen tror jag att den färg som har börjat komma fram nu, kommer lägga sig över hela nosen. Men vilken färg hans nos än har, så är den ju otroligt gullig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar